Srpen 2009

Sněžka

18. srpna 2009 v 23:38 | Petra Itterheimová |  Příroda

Co by to bylo za Čecha, kdyby nikdy nebyl na Sněžce ? To nevím.. Já tam byla teď nedávno a rozhodně bych se tam ještě někdy chtěla vrátit, bylo tam fakt nádherně. Zveřejněné fotky jsou ze Sněžky a z cesty na Luční boudu:

Pramen Labe

18. srpna 2009 v 23:00 | Petra Itterheimová

Jeden den jsme s rodinou vyrazili na výlet, ze Špindlerova mlýna jsme vyjeli vlekem na Medvědín a odtamtud jsme se šli projít kolem Vrbatovy boudy, vodopádů Pančavy a Labské boudy k pramenům Labe. A od pramenů Labe zas pochopitelně zpět na Medvědín na vlek dolů do "Špindlu", protože tam na parkovišti na nás čekalo naše auto.

Pár fotek :

Letní škola digitální fotografie

16. srpna 2009 v 0:22 | Petra Itterheimová |  Z fotokurzů

Tak musím se přiznat, od 1. do 8. srpna jsem byla v krkonoších. Ale jistě že ne jen tak, účastnila jsem se totiž Letní školy digitální fotografie. (LŠDF Benecko 1.- 8.8.2009 - Chata Barka)

A proč jsem tam jela? Jednoduše, fotografování mě baví, chtěla bych mít stále lepší a lepší fotky a také ráda poznám nové lidi. Tak jsem se přihlásila a jela tam. Probíhalo to nějak následovně:

Všichni jsme přijeli 1.srpna v sobotu. Poslední z nás dorazil, myslím, tak kolem páté hodiny večer, ti co už tam byli od dvou se už alespoň stihli trochu seznámit. Ještě večer jsme vyrazili na procházku - s foťáky. Byl to takový úvod, zjistili jsme co od tohoto týdne můžeme očekávat.

V neděli po snídani jsme hned dostali i příděl informací, začala teorie. Vzali jsme foťáky a poslouchali co všechno vlastně zvládají (někteří z nás se nestačili divit..), jaké programy na nich jsou, k čemu se dají využít a co je to vůbec expozice. Pokračovali jsme i odpoledne, to přišla na řadu kompozice.

Třetí den ráno byla hodně velká mlha, no, mohli bychom jít fotit, ale začalo i pršet a tak jsme raději zůstali na chatě a vyslechli si opět teorii. Odpoledne se to však naštěstí vybralo a tak jsme se rozběhli ven. Nejprve jsme naklusali k výběhu s koňmi, pak jsme si vyšplhali na rozhlednu Žalý a skončili jsme zase u chaty focením portrétů - dělali jsme pokusy se světlem.

V úterý si na nás vedoucí vymysleli práci ve skupinách, rozdali nam otázky a úkoly. Vše jsme zvládli a večer jsme šli ještě zkusit fotit vodu se stativem, abychom se připravili na další den..

Pátý den jsme si vyrazili na celodenní výlet. Autobusem do Horních Míseček a odtud pěšky k Vrbatově boudě, přes Pančavské vodopády k Labské boudě a odtud koleb Labských vodopádů do Špindlerova mlýna na autobus zpátky. Prošli jsme se dost, i když se to moc nezdá. Jinak speciálně na vodopády jsme si vzali několik stativů a zkoušeli jsme fotit na dlouhej a krátkej čas. Večer byla diskuze o našich výtvorech. To bylo mimochodem každý večer.

Čtvrtek jsem měli takový.. odpočinkový. Ráno bylo opět ve formě teorie a odpoledne jsme vyrazili do kopce. Došli jsme k jedné jisté chatě, kam jim na návštěvu chodí ochočená srnka - stala se hlavním motivem návštěvy. A jelikož jsme nahoru vyšlapali i na západ slunce tak se nám naskytlo i další téma k focení. Také jsme věnovali i autoportrétu.

Pátek už jsme měli poslední den. Dělali jsme projekty, na které jsme shrnuli, co nového jsme se dozvěděli, naučili se a co jsme vlastně celý ten týden dělali. Na večer když už jsme měli hotovo jsme ještě jednou vyrazili fotit. Vedoucí utrousili že jdem fotit struktury.

No a v sobotu 8.8. jsme se už rozjeli zpět pěkně domů. Někteří jsme ještě v Krkonoších na chvíli zůstali a udělali si ještě nějaký výlet, ale už každý sám..

Abych to dala dohromady.. musím říct že jsem velice ráda, že jsem jela, vím toho o trochu víc o fotografování, znám nové lidi se stejným zájmem a prázdniny mám opět o kousek kratší.. To sice neni moc velký plus, ale nevadí, stálo mi to za to. Prostě... byl to bezva tejden.

P.S. pokud chcete vědět něco více o LŠDF, tak to najdete zde a tady.

Kypr

11. srpna 2009 v 21:58 | Petra Itterheimová |  Příroda

Letos jsem byla s rodiči na dovolené na Kypru. A pár fotek se tam taky ulovilo.