Srpen 2011

Pobřeží Malty po západu slunce

27. srpna 2011 v 19:22 | Petra Itterheimová |  Nebe

Jak už jsem se možná zmínila, pro západy slunce mám slabost. Ale slabost mám i pro ty barvy na nebi, které zbydou po západu. A právě na Maltě se nebe nad mořem vybarovovalo pokaždé nádherně, což na fotkách možná není až tak vidět, ale přesto můžete pod textem vidět pozápadové fotky focené ve Sliemě.

Jeden den jsme měli na programu Night boat party a z přístavu jsme vyráželi právě v době západu slunce. Seděli jsme na přídi a málem jsme nemohli z nebe odtrhnout oči. Je pozoruhodné jak Vám slunce před očima zmizí za pár vteřin. A pak následuje ta nádherná přehlídka barev. Nebýt tam tolik ukecaných lidí, tak bych tam snad seděla jak uhranutá. :D Za chvíli se ovšem vše ponořilo do tmy a naše loď začala zpomalovat. Nakonec jsme zakotvili poblíž ostrova Comino nedaleko Blue Lagun. Tam nám pak na boky lodi naštelovali schody a my jsme skákali do moře. Byl úžasný pocit plavat v nádherně modrém moři pod hvězdami. (Hned bych se vrátila..) ..poněkud jsem odbočila - pár turistických fotek z Blue Lagun sem dám možná příště..

Měla jsem štěstí, že jsem na Maltě byla zrovna v době, kdy probíhají každoroční oslavy - mám pocit, že mají co dělat se svátkem Nanebevzetí Panny Marie, ovšem být Vámi, moc mi nevěřím.. Každopádně poslední fotka je z úžasného ohňostroje, který Malťané předvedli nad zílivem v St. Julians. Fotek ohňostroje jsem natřískala docela dost - zkusím je dát dohromady a sesmolit z toho další článek..

Portréty od moře

21. srpna 2011 v 23:10 | Petra Itterheimová

Jak už jsem psala, na přelomu prázdnin jsem byla na Maltě - a to s kamarádkama. Určitě to znáte: "Prosím tě, vyfotíš mě? Potřebuju nějakou novou fotku.. (na facebook).." No tak jsme tam samozřejmě tak blbly.. A nějaké fotky se přece jen trochu zadařily. Níže můžete vidět alespoň tři z nich. Ta poslední se mi líbí asi nejvíce, připadá mi, že tím výrazem a nadhledem působí zajímavě.. :)

Výhled na moře

16. srpna 2011 v 22:04 | Petra Itterheimová |  Lidé

K životu moře nijak nepotřebuji, ani mi nijak nevadí, že naše malá milá země moře nemá. Ovšem když už u moře někdy jsem, fascinuje mě. Je mi vzácné a budí ve mně respekt. Kolikrát se od toho pohledu na moře ani nemůžu odtrhnout, vydržela bych se dívat snad hodiny, zvláště pak při západu slunce.

Znáte ten úžasný pocit, když vystoupíte z letadla/auta/autobusu/atd. a nadechnete se toho vlhkého a slaného vzduchu? A pak taky to zklamání, když přijedete domů (do Česka) a nic takového už necítíte?

Beskydy

14. srpna 2011 v 21:11 | Petra Itterheimová

Přestože jsem na doporučení doktorky neměla raději moc vylézat ven (kvůli antibiotikům), byla jsem o víkendu v Beskydech. Rodiče měli plány už dříve a já nechtěla sedět doma. Ubytováni jsme byli na Pustevnách v hotelu Tanečnica. Je to starší hotel (už jen vybavení hotelu vypadá poněkud komunisticky), který leží v krásném prostředí.

I když jsme k hotelu dojeli až někdy kolem páté hodiny odpolední, vyrazili jsme ještě ten den na dvouhodinovou procházku. Kopce tu jsou poměrně dost zarostlé, ale když vylezete na správné místo, otevře se Vám nádherný výhled, jenž můžete vidět na fotkách.

Až proberu i ostatní fotky, hodím jich sem možná pár ze soboty, kdy jsme navštívili skanzen v Rožnově pod Radhoštěm. MOŽNÁ. (To mi připomíná, že sem ještě musím nahrát fotky z Malty.. )

Ach to makro

9. srpna 2011 v 23:03 | Petra Itterheimová |  Makro / Detail

Má teta už se také "zbláznila" do fotografování. Se strejdou si pořídili Nikon D7000 a k němu samozřejmě nějakou tu výbavu. Mimojiné k narozeninám ještě dostala fix. objektiv Nikkor 105mm Micro. A dneska proběhla zkouška mašinky z mé strany. Sice to byl oproti mému Soňáku a jeho výbavě pěkný nezvyk, ale je to vážně pěkná hračka.

Zbožňuju ten pohled skrz makro objektiv - nic takového prostě jinak neuvidíte.

Příklad jedné fotky ze dneška. Není to úplně geniální, taky jsem to měla v ruce poprvé, ale i tak jsem z toho unešená!

Západ nad St. Julians

8. srpna 2011 v 19:00 | Petra Itterheimová |  Města

Včera ráno jsem se vrátila domů z Malty. Z hotelu jsme odjížděli o půl dvanácté večer, na letišti jsme byli asi ve dvanáct, ve čtvrt na tři jsme startovali, ve třičtvrtě na pět jsme přistávali v Praze a až v sedm hodin ráno jsem se dostala domů a následně do své milované postele s péřovou peřinou, která už mi nehorázně chyběla. Včera jsem už celkem dohnala spánkový deficit a dneska jsem vybalila kufr, aklimatizuju se zpět na Česko a léčím svůj štěkavý kašel, který jsem si odtud přivezla (ne zima nebyla, ještě večer jsme se vyhřívaly ve třiceti stupních, ovšem s klimatizací se tam místy chladilo až příliš).

Dneska zveřejňuji snad první fotku, kterou jsem na Maltě vyfotila - z balkonu našeho pokoje - výhled na zátoku v St. Julians. :) Ještě mě čeká projít dalších 1400 fotek.. prosím chvilku strpení, budu se snažit je sem postupně nahrát ;)